COVID 19 – можливість якісної зміни бізнесу.

Розмови про зміну нашого світу, зміну бізнес-середовища та виникнення нових, інших умов розвитку ведуться досить давно. Багато хто думає, що такі зміни настануть миттєво: прокинулися вранці, а світ уже не той... У реалі все вже відбувається, треба лише трішки відсторонитися від текучки і поглянути на навколишнє під іншим кутом.
COVID 19 став одним із тригерів таких змін у багатьох сферах життєдіяльності людини, у тому числі й у бізнесі. І поки що одна частина підприємців хапається за голову і сподівається перечекати цю кризу, нічого не змінюючи і сподіваючись, що старі часи повернуться, більш просунуті активно змінюють свій бізнес і намагаються пристосувати його до нових умов, розуміючи, що інших уже не буде.
Коронавірус відкрив абсолютно інше майбутнє для бізнесу. І хоча процес загальної диджиталізації почався задовго до пандемії та кризи з нею пов'язаної, тепер він прискорюється і набуває воістину глобальних масштабів.

Вікіпедія каже:
Діджиталізація – це глибока трансформація бізнесу, що передбачає використання цифрових технологій для оптимізації бізнес-процесів, підвищення продуктивності компанії та покращення досвіду взаємодії з клієнтами.
У нових умовах виживуть не всі підприємства. Ті, хто це розуміє, почали активно готуватися та перебудовуватись під нову реальність.

Дослідження ОЕСР показують, що 31% робочих місць буде радикально перебудовано внаслідок автоматизації. Разом з тим, у нових умовах ведення бізнесу з'являються нові запити та, відповідно, нові робочі місця.
Аналітики PwC та Visualcapitalist визначили кілька пріоритетних напрямів, які допоможуть підготувати компанії план перебудови бізнес-процесів компанії, щоб вижити та стати успішною.

1. Гнучка бізнес-стратегія.

 

Гнучке та головне оперативне реагування на виклики та загрози, що виникають внаслідок поточних змін бізнес-середовища, стане ключовим фактором успіху. Цю думку підтримують 72% фінансових директорів у США. Йдеться про такі нові інструменти, як віддалена робота, нестандартний часовий графік, зміна тривалості робочих тижнів.

2. Кадрове планування.
Перед HR менеджерами компаній стоять завдання, які (принаймні, в нашій країні) більшість з них розучилася або не вміло вирішувати – це формування потужного кадрового резерву. Для цього треба налагодити такі інструменти:
​
- ​Якісний вибір персоналу. При прийомі працювати необхідно контролювати залученість кандидатів, їх мотивацію виконувати покладені функції.
Утримання цінних працівників. У цьому випадку необхідно здійснювати набір з прицілом і тривалу співпрацю. Для цього треба бути готовим навчити людей практично з нуля, а потім розвивати необхідні навички в рамках подальшого навчання та підвищення кваліфікації. При цьому йдеться не лише про керівників, а й про співробітників середньої та нижчої ланки.
- Адаптивність. Не треба лякатися наймати незалежних підрядників та фрілансерів для закриття функцій, виконання яких не завантажує штатних співробітників на 100%. Як вихід, багато хто намагається навантажити такими функціями штатних співробітників. Результат може виявитися плачевним: від неякісного виконання, до звільнення хорошого працівника (навантажують не розгильдяїв, а виконавчих і відповідальних).

 

- Оптимізація бізнес-процесів. Необхідно провести ретельний аналіз функцій у бізнес-процесах. Те, що можна автоматизувати, в інших спробувати спростити функції. Таке спрощення застрахує від ризиків невиконання у разі плинності кадрів на проблемних ділянках.
3. Навчання та інновації.

Автоматизація бізнес-процесів та перехід на віддалену роботу підвищили попит на раніше мало затребувані навички роботи з цифровими технологіями та інструментами віддаленої роботи. Для успішної перебудови бізнесу недостатньо придбати ліцензію на різні програмні продукти або встановити їх на віддалений комп'ютер користувача. Необхідно, щоб користувач умів з усім цим працювати. Як приклад впровадження корисних інновацій, можна навести використання BI систем, яке дозволяє автоматизувати управління бізнесом, а й організувати групову віддалену роботу.
4. Умови праці.

Однією з таких умов є гнучкий підхід. Віддалена робота дає можливість виконувати функції звідки завгодно, скільки завгодно і будь-коли. Це ключовий бізнес-тренд у сьогоднішніх умовах. Він змушує бізнес змінювати конфігурацію, змінювати бізнес-процеси та функції традиційної організації на гібридні варіанти та розширювати можливості дистанційної роботи. Відповідно, компаніям доводиться більше інвестувати у цифрові технології управління бізнесом.
Зміни бізнес-середовища на короткому відрізку часу неочевидні, та й не відразу настають незворотні наслідки. Але якщо ми просто озирнемося хоча б на рік тому, побачимо кардинальні відмінності сьогоднішнього бізнесу від докризового. І ці зміни лише розпочинаються. Пересидіти, нічого не роблячи в організації бізнесу, не вдасться, також не дадуть повноцінного ефекту часткові заходи (наприклад, якщо зосередитись на одному чи двох з перерахованих пріоритетів). Успіху можна досягти, якщо проводити узгоджені зміни в усіх напрямках.

.